tisdag 20 mars 2012

EN SORGLIG DAG

För 17 år sedan kom Katten till oss.
 Ja, hon heter Katten.
Idag har jag varit ute i trädgården o grävt en grav åt henne.
Hon satt bredvid o tittade på.
Kl 19 ikväll ska hon få en spruta som tar henne till katthimmeln.
Hon har tillbringat de sista 2 veckorna mest i mitt knä.
och ja, jag har talat om för henne vad som ska hända.
Det är så sorgligt....
Men vi har ju hela tiden vetat att hon kommer att dö före oss
o hon har levt ett mycket gott liv fram till nu när njurarna lagt av.
RIP KATTEN 






13 kommentarer:

  1. Det är altid tungt att gå miste om ett djur.
    Jag lider med dig!

    SvaraRadera
  2. tufft beslut, även om det är det rätta just nu.. Tänker på er extra mycket ikväll<3

    SvaraRadera
  3. Usch...det är så grymt jobbigt, det där med att ta beslutet, även fast man vet att det är rätt. JätteBamseTrösteKram!

    SvaraRadera
  4. En jobbig dag, men ändå det bästa för katten, som inte behöver lida längre. Jag har en exakt likadan och lika gammal. Ja usch och fy, men din katt har säkert haft ett bra liv

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte titta på bilderna eller läsa hela texten, för då börjar jag gråta. Jag älskar katter och är så himla blödig. Jag förstår att du sörjer en söta katt. Men vilken tur att hon ändå fick ett långt och lyckligt liv ♥ Skickar en kram!

    SvaraRadera
  6. Å vad sorgligt,men.... skönt att få sluta så fint efter ett långt bra liv.<3

    SvaraRadera
  7. kramar o kärlek till er <3

    SvaraRadera
  8. OOOO....Det är ett jättejobbigt beslut det där.....Har själv varit tvungen att ett sådant för flera år sen.Sorg var det i flera år efteråt.Men det känns skön trots allt för man vet att man gjort rätt och katthimlen är säkert ett fint ställe.Tänker på dej ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Sådärja! Nu är hon i katthimmeln...tack för alla peppande kommentarer här.Kramar åt alla!

    SvaraRadera
  10. Oh, så jobbigt för dig! Man håller ju djuren så kära, de blir som en kär vän. Vi har haft två sjuka hundar, som inte blev särskilt gamla, som fick somna in. Efter vår 2:a hund grät jag i ett helt dygn. Det kändes lång tid framöver. Det är verkligen ledsamt att mista en nära vän.
    Torgvantarna blev jättefina :)

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  12. Känner starkt med dig. Min katt är 18 år och har nästan slutat äta.

    SvaraRadera